Casemanager Omgevingswet (32-36 uur, tot € 70.000,- p/jr) – Adviesbureau – Rotterdam
Introductie
“‘Een vakprofessional die als CONSULTANT bij een gespecialiseerd Adviesbureau in de ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling een Next Step wil maken in zijn/haar carrière”‘
Organisatie
Jouw nieuwe baan
Zoek je een uitdagende rol in een dynamisch adviesbureau gespecialiseerd in ruimtelijke ordening en stedelijke ontwikkeling? Ontdek de kans voor bijvoorbeeld jouw 2e of 3e stap in jouw carrière. Ben jij een ervaren iemand met interesse in het publieke domein en heb jij bovengemiddelde interesse om je te ontwikkelen op het vakgebied van ruimtelijke ordening & planologie? Dan hebben we voor jou een interessante vacature bij dit adviesbureau! Ben je serieus, maar is plezier op en rond het werk op een nuchtere manier voor jou belangrijk? Dan willen wij graag met jou kennismaken!
Als consultant ben je verantwoordelijk voor het adviseren van lokale overheden over ruimtelijke plannen, het beoordelen van bouwaanvragen, en het leiden van projecten in stedelijke ontwikkeling. De adviseurs van het consultancy- en detacheringsbedrijf neemt de regie over de ruimtelijke invulling van steden en wijken! Zij werken mee aan de grootste uitdaging van de afgelopen decennia: het oplossen van de woningnood! Kortom jij vervult als CONSULTANT verschillende rollen zoals bijvoorbeeld VERGUNNINGVERLENER, BOUWPLANTOETSER, REGISSEUR of CASEMANAGER (WABO, APV, BIJZONDERE WETTEN).
Het bedrijf houdt zich bezig met ruimtelijke onderbouwingen, kwaliteitsinspecties, planologische procedures, omgevingsmanagement en omgevingsvergunningen. Dit doen zij binnen de sectoren woningbouw, onderwijs en kantoren.
Functie
Jouw kracht
Werk in een inspirerende omgeving waar balans tussen werk en privé, innovatie, en samenwerking centraal staan. Je wordt ingezet als consultant voor lokale overheden, als specialist en beoordeelt bouwaanvragen of ruimtelijke initiatieven aan de hand van het bestemmingsplan of de afwijkingsmogelijkheden.
Je hebt een brede en verantwoordelijke functie, waarbij je dagelijks invloed hebt op de manier waarop er in de buitenruimte gebouwd, aangepast of gesloopt wordt of gaat worden. Nederland verdicht meer en meer en de bouwopgave wordt hierom ook een stuk complexer en uitdagender. Hierbij komt jouw kennis en kunde volledig tot zijn recht: je fungeert als aanspreekpunt voor de organisatie en adviseert vooraf wat de beste strategie is op het gebied van vergunningen.
Tegelijkertijd houd je als rasechte regisseur het overzicht op jouw werkvoorraad en de voortgang van de vergunningsaanvragen. Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringspartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering. Kortom een verantwoordelijke baan met veel ruimte voor jouw inbreng en expertise!
Het adviesbureau werkt met de huidige Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo), Algemene wet bestuursrecht (Awb), Wet ruimtelijke ordening (Wro), Besluit omgevingsrecht (Bor) en regeling omgevingsrecht (Mor) en het is aan hun de taak om de markt zo goed mogelijk te informeren over welke regelgeving van belang is en hoe de bouwplannen hier binnen realiseerbaar zijn. Je beoordeelt enerzijds, maar geeft je conclusies richting de klant! Heb je de klant zo ver gekregen dat hij het plan heeft aangepast aan alle eisen, dan neem je een besluit omgevingsvergunning!
*De Omgevingswet die veelvuldig in het nieuws is zorgt voor een aardverschuiving in vergunningenwereld en beoogt het speelveld te versnellen! Het denken van nee, tenzij voordat men mag beginnen met een bouwplan verschuift naar ja, mits.
Functie-eisen
Adviesbureau Fysieke Leefomgeving
Het bureau telt 10 consultants en wil verder groeien met de juiste mensen in het team! Het is een leuke, deskundige club die wil uitbouwen en continu zichzelf verbeteren! Kom ze versterken met jouw ideeën.
Een voorbeeld van jouw werkweek:
- Op maandagochtend vertel je over je weekend, je sport, of wat je ook bezighoudt en drinken we eerst een bak koffie, (of thee) om rustig op te starten. Je hebt een gesprek met het team waarbij we de weekplanning bekijken en de dossiers. In de middag woon je (al dan niet digitaal) een bezwaarzaak bij;
- Op dinsdag beoordeel je een bouwplan aan de eisen uit het bestemmingsplan en stel je een advies op aan de aanvrager hoe men het plan moet aanpassen om een haalbaar plan te realiseren;
- Op woensdag houd je de wettelijke beoordelingstermijnen in de gaten en communiceer je met de klant of dit haalbaar is of dat er verlengd moet worden en ook op welke voorwaarden. Ook heb je even contact met het Waterschap, de Veiligheidsregio en de Omgevingsdienst om de adviezen te verzamelen die je nodig hebt voor het te nemen besluit. En je zet in concept het besluit omgevingsvergunning klaar!
- Op donderdag gaan we op locatie kijken naar het bouwplan wat gerealiseerd wordt en zie je het plan voor je zoals jij dat hebt goedgekeurd;
- Op vrijdag heb je overleg met de wethouder, om dat politiek gevoelige besluit toe te lichten en eind van de middag ben je van harte welkom bij de vrijdagmiddagborrel in de stad!
Jouw profiel
- minimaal 3-5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (bijvoorbeeld WABO-casemanager of Vergunningverlener Evenementen);
- een afgeronde HBO of Universitaire opleiding rechtsgeleerdheid, bestuurskunde, planologie of bouwkunde
- interesse in het bestuurs -en omgevingsrecht;
- leergierig: Je krijgt je te maken met allerlei nieuwe informatie. Jij doet graag nieuwe kennis op en weet die ook op korte termijn te gebruiken in je werk;
- dienstverlenend: Jij staat paraat om jouw kennis over te brengen naar de klant en te begeleiden naar een goedgekeurde omgevingsvergunning
Aanbod
Het aanbod
- een vast salaris tot € 5.400,– bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (= 36 uur per week). De functie-inschaling is afhankelijk van aantal jaren relevante werkervaring en achtergrond;
- een eindejaarsuitkering/bonus afhankelijk van de doelstellingen;
- 8% vakantiegeld;
- 25 vakantiedagen;
- een collectieve pensioenregeling zonder eigen bijdrage;
- een mobiliteitsoplossing of auto van de zaak met privé gebruik;
- een regeling voor AOV en ziektekosten;
- een laptop en telefoon.
Een frisse dynamische werkplek onder de rook van Rotterdam, waarbij samen gekeken wordt naar opleidingen/cursussen die je verder kunnen brengen in jouw persoonlijke ontwikkeling.
#consultancy #rotterdam #zuidholland #vacature #legal #recht #bouw #omgevingswet #wabo #bor #vergunning #vergunningverlener #ro #apv #evenement #horeca #ruimte #bouwplantoetser #regisseur
Inlichtingen
Bel/Whatsapp Maurice den Hartog 06-46700806 of email maurice@mdhrecruitment.nl
Sollicitatie
Solliciteer via de link voorzien van een CV en korte motivatie of toelichting.