Business Development Manager, Softwarebedrijf – Nieuwegein

Introductie

Het bedrijf maakt ICT-oplossingen voor gemeenten, provincies, waterschappen, netwerkbeheerders en zelfstandige bestuursorganen. Zij willen een waardevolle bijdrage leveren aan onze samenleving. Dit doen zij door het werk van hun klanten te verbeteren met innovatieve Cloud oplossingen die aansluiten op domeinkennis. Met hun oplossingen vergunningverlening, toezicht & handhaving, planvorming, bodem en ondergrondse infrastructuur dragen bij aan de inrichting en het beheer van onze fysieke leefomgeving. Het softwarebedrijf telt zo’n 250 medewerkers, verschillende teams en heeft meerdere kantoorlocaties In Nederland (Zoetermeer, Arnhem, Haaksbergen, Zwolle en Nieuwegein) en kent een viertal productlijnen.


Organisatie

Ter versterking van de productlijn kabels & leidingen (K&L) zoeken wij een Business Development Manager. Als Business Development Manager ben je dé schakel tussen de stakeholders en het product team voor de end-to-end oplossingen voor het ketenproces van kabels en leidingen.

Je begrijpt de wensen van de klanten en de organisatie en weet deze te vertalen naar een visie op het product. Je staat stevig in je schoenen, kan goed prioriteren en makkelijk meepraten over de techniek, zodat je echt de schakel bent tussen de stakeholders en jouw product team. Jouw hands-on rol en bijdrage als commerciële verbinder en visionair is zowel van organisatorische aard, van technische productontwikkeling als ook van teambuilding. Jij helpt de organisatie, het team en het individu de Next Step te maken intern en extern. Als doener is jouw kracht het (door)ontwikkelen, het bouwen en het implementeren. Als faciliterende leider en coach krijg jij de zaken voor elkaar door jouw eigen ervaring als ondernemer met start-ups en/of scale-ups in de business to business. De product lijn wordt door jouw inzet een financieel succes. Jij schrijft de business case.


Functie

Wij verwachten van jou… Jouw verantwoordelijkheid is:

  • het financiële succes (P&L) van de productgroep;
  • het schrijven van de business case als ook de product lifecycle (PLC)/keten van het product;
  • het maximaliseren van de waarde van het product door middel van stakeholder management;
  • het vormen van de productvisie en productdoelen (OKR’s) op de innovatie en doorontwikkeling van onze end-to-end oplossingen voor het ketenproces van kabels & leidingen;
  • het uitdragen van de productvisie en het organiseren en inrichten van het productteam daarop;
  • het hebben van een (externe) marktgerichte focus, een groei-mentaliteit en creëren van voordelen voor de organisatie;
  • samen met de applicatie owners prioriteren van de product backlogs en hierin de “wat” bepalen zodanig dat dit voor het productteam voldoende duidelijk is;
  • het beheren van de productontwikkeling roadmap waarbij je zorgt voor een continue balans tussen de wensen & prioriteiten van de stakeholders enerzijds en de belangen & prioriteiten binnen het productteam anderzijds;
  • actieve deelname aan het product portfolio overleg om verbinding te leggen met de andere productlijnen binnen het softwarebedrijf.


Functie-eisen

Wat verwachten wij van jou:

  • HBO/WO denk- en werkniveau
  • minimaal 10 jaar werkervaring waarvan zo’n 5 jaar als product owner/Business Development Manager, bij voorkeur in de softwareontwikkeling
  • Business case gedreven werken doe jij van nature
  • communicatief vaardig met een uitstekende beheersing van de Engelse taal
  • het opstellen van een roadmap én prioritering op basis van value proposition
  • een sterk analytisch vermogen
  • relevante kennis en ervaring van het domein kabels & leiding is een pré
  • betrokkenheid en passie voor zowel het product als het team
  • open-minded, toegankelijk en flexibel

Kennis en ervaring binnen het domein van ondergrondse infrastructuur is niet noodzakelijk, maar affiniteit met thema’s als: lokale overheid, cloud-oplossing, Agile en software ontwikkeling is belangrijk om de taak van verbinder en visionair goed te kunnen invullen.


Aanbod

Wat kun je verwachten?

  • een marktconform vast salaris, indicatief van € 4.000,– tot zo’n € 6.000,– bruto per maand op basis van fulltime dienstverband. De functie-inschaling is afhankelijk van aantal jaren relevante werkervaring
  • 8% vakantiegeld
  • 27 vakantiedagen
  • een collectieve pensioenregeling bij Be Frank
  • een reiskostenvergoeding
  • een WGA-hiaat en ANW hiaat verzekering
  • een laptop en telefoon


Inlichtingen

Maurice den Hartog, Bel of Whatsapp 06-46700806, email maurice@mdhrecruitment.nl

Sollicitatie

Via de link met een CV en korte motivatie. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Delen: