Bid Manager/Tender Manager – Personenvervoer – Arnhem

Organisatie

Voor onze opdrachtgever, één van de grotere bedrijven in Nederland op het gebied van regie en uitvoering van kleinschalig personenvervoer, zoeken wij ter uitbreiding van het team een leidinggevende Bid Manager/Tender Manager. Een manager sterk in processen en het coördineren van commerciële projecten. Het bedrijf behoort met de inzet van meer dan 2000 voertuigen tot de top van zelfstandige personenvervoerders in Nederland. Het bedrijf is actief in personenvervoer voor publieke opdrachtgevers, leerlingenvervoer en vraag afhankelijk vervoer en cliëntenvervoer voor zorginstellingen. Veel van de opdrachten vinden projectmatig plaats en verwerven zij via Europese aanbestedingen. Deze particuliere onderneming onderscheidt zich enerzijds door klantgerichtheid, flexibiliteit en pragmatisme, en anderzijds door een sterk accent op kwaliteit en veiligheid. Er wordt hoge eisen gesteld aan het niveau van de mensen en middelen. Zij zijn in het bezit van een TX-Keur en zijn ISO 9001, ISO 14001 en ISO 27001 gecertificeerd. Continu wordt geïnvesteerd in de verbetering van de bedrijfs- en personele processen, waaronder personeelszorg en opleidingen.


Functie

Wat ga je doen?

Als Bid Manager werk je samen met het management team van de organisatie. Jij schakelt met de DGA/eigenaar van het bedrijf, ontlast en support de directie in de aanbestedings- en offertetrajecten met jouw energie, enthousiasme, kennis en ervaring. Een mooie en erg leerzame maar ook verantwoordelijke functie, die coördinatievermogen, tact en commercieel inzicht vergt. De meeste klanten komen uit de publieke sector en de zorg. Het behalen van succes bij (Europese) aanbestedingen en bij andere offertetrajecten is jouw grootste drijfveer.

Jij bent verantwoordelijk voor:

  • het begeleiden, (project)managen en evalueren van (Europese) aanbestedings- en offertetrajecten
  • de planning en administratie van de bids
  • het bijhouden van de aanbestedingskalender, TenderNet, Negometrix
  • het beoordelen van de inschrijvingen en de kansen
  • het bijhouden van de aanbestedingsdatabase en de marktaandeel analyse
  • het leidinggeven aan de Bid Writers
  • het overzicht en evaluaties gewonnen/verloren aanbestedingen
  • contractmanagement en het implementeren van gescoorde bids
  • de concurrentieanalyses

Afhankelijk van jouw werkervaring en ambitie heb je de mogelijkheid om tevens verantwoordelijk te zijn voor klantcontact (accountmanagement), zodat huidige relaties worden uitgebouwd en contractverlengingen bij huidige accounts worden gerealiseerd. Ook het bewerkstellingen van strategische ingangen bij de huidige accounts kan aan jouw huidige takenpakket worden toegevoegd.


Functie-eisen

Wat vragen we van jou?

  • een afgeronde HBO of WO opleiding
  • minimaal 5-10 jaar werkervaring waarvan bij voorkeur minimaal 3 jaar als Bid Manager of Projectmanager Aanbestedingen/Tenders
  • praktische werkervaring als zelfstandige Bidwriter c.q. commerciële tekstschrijver
  • ervaring met het praktisch werken, schakelen met een DGA/eigenaar van een MKB-bedrijf
  • ervaring en ambitie om in een leidende rol de functie uit te bouwen tot een volwaardig Bidmanagement team
  • kennis en ervaring met de actuele wet- en regelgeving rondom Europees aanbesteden
  • kennis van inkoopprocessen en aanverwante inhoudelijke zaken (bijv. juridische aspecten). APMP-certificering is een pré.
  • een uitstekende schriftelijke én mondelinge beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • communicatief vaardig, een teamspeler met een service- en resultaatgerichte instelling, een hands-on proactieve instelling en makkelijk in de omgang.
  • een energieke en enthousiaste persoonlijkheid
  • 32 – 40 uur beschikbaarheid per week, waarvan minimaal 2 dagen per week op kantoor


Aanbod

Wat kun je verwachten?

  • een marktconform vast salaris, variërend van € 3.500 – € 4.500,– met een eventuele uitloop naar € 6.000,– bruto per maand op basis van fulltime dienstverband. De functie-inschaling is afhankelijk van aantal jaren relevante werkervaring en optionele aanvullende verantwoordelijkheid voor klantcontact (accountmanagement)
  • 8% vakantiegeld, uitbetaling in mei
  • 23 vakantiedagen
  • een collectieve pensioenregeling (werknemersgedeelte 3,4%)
  • een reiskostenvergoeding woon/werkverkeer
  • een laptop

Inlichtingen

Maurice den Hartog 06-46700806, Whatsapp of email maurice@mdhrecruitment.nl. Een psychologische test kan onderdeel uitmaken van de wervingsprocedure.

Sollicitatie

Solliciteer via de link voorzien van een CV en korte motivatie.

Delen: