Adviseur Arbo, Vitaliteit & BHV (24-28 uur, tot € 73.699,– p/jr) – Roosendaal

Introductie

“Een enthousiaste professional met een passie voor veiligheid, gezondheid en welzijn van medewerkers binnen de gemeente Roosendaal!”

Organisatie

Jouw nieuwe baan

Gemeente Roosendaal is een dynamische organisatie die zich inzet voor een veilige en gezonde werkomgeving voor haar medewerkers. Als Adviseur Arbo, Vitaliteit & BHV speel je een cruciale rol in het waarborgen van de veiligheid, gezondheid en vitaliteit van onze werknemers.

Vanuit je rol als Arbo coördinator ben je adviseur, aanjager en uitvoerder op Arbo-gebied. Je hebt een veilige en gezonde werkomgeving hoog in het vaandel staan en je zorgt voor een goede coördinatie van de preventiemedewerkers. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en/ of bijstellen van het arbobeleidsplan (eens in de vier jaar). Daarnaast heb je een goede dosis overtuigingskracht en ben je in staat om als objectieve gesprekspartner te acteren op verschillende niveaus. Je coördineert en stuurt op het monitoren van processen.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het vitaliteitsbeleid en je draagt bij aan het ontwikkelen en implementeren van programma’s en initiatieven gericht op het bevorderen van de vitaliteit en het welzijn van medewerkers. Je organiseert en coördineert activiteiten, workshops en trainingen op het gebied van vitaliteit, gezondheid en welzijn voor medewerkers van de gemeente.

Daarnaast is de Arbowet duidelijk: de werkgever moet zorgen voor een veilige en gezonde werkomgeving. Daarom is het belangrijk dat de bedrijfshulpverlening (BHV) op orde is. Als hoofd BHV sta jij hiervoor aan de lat samen met een club van enthousiaste en gemotiveerde BHV-ers. Je bewaakt de kwaliteit van de bedrijfshulpverlening. Je zorgt voor een goede bemensing van de BHV-organisatie en houdt de kennis en ervaring van onze BHV-ers op peil door periodieke (ontruimings)oefeningen te organiseren en te evalueren. Ook zorg je voor het actueel houden van het BHV-beleidsplan en het opstellen van het jaarlijkse uitvoeringsplan. Verder analyseer en evalueer je calamiteiten die zich hebben voorgedaan. Vervolgens adviseer je de organisatie over oplossingen voor knelpunten die je bent tegengekomen. Daar waar mogelijk voer je ook zelf verbeteringen door.

Samen met je HR-collega’s zorg je voor een goed werkklimaat waarbinnen onze professionals zich optimaal kunnen inzetten voor het bestuur en onze inwoners. Voor jouw thema’s ben je kartrekker binnen de groep P&O en communiceer je richting de organisatie. Je komt als Adviseur Arbo, Vitaliteit & BHV te werken binnen de groep P&O. De groep bestaat uit HR-adviseurs, een Strategisch Beleidsadviseur HR en Organisatieadviseur, Adviseur Inzetbaarheid, twee Corporate Recruiters en een Recruitment-ondersteuner.


Functie

Jouw kracht

Je bent ondernemend en met jouw adviezen weet je mensen mee te nemen en te ondersteunen waar nodig. Je kunt snel schakelen, bent klant- en vraaggericht en wacht niet af totdat de vraag gesteld wordt, maar toont initiatief en bent de vraag vaak al voor met jouw proactieve houding. Daarbij weet je goed de verbinding te maken met verschillende gesprekspartners en draai jij niet om de zaken heen. Je stelt kritische vragen, maar weet ook een praktische vertaling te maken en draagt oplossingen voor. Je bent daarbij flexibel, als het niet linksom kan, gaan we het rechtsom doen. Jou maken ze niet gek, want je bent een kei in het stellen van prioriteiten en het plannen van je werk. Daarnaast ben je zeer nauwkeurig in het vastleggen van gegevens en communicatief sterk zowel in woord als geschrift.

Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld op juridisch gebied of op het gebied van HR. Wanneer je al ervaring hebt op het gebied van Arbo, gezondheid en veiligheid gaat dat je zeker helpen in deze functie. Ook heb je affiniteit met een bestuurlijke omgeving en autonomer werken.

Functie-eisen

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. 

Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgerichtsamen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Iedereen is uniek en dus anders. We zijn nieuwsgierig naar wie je bent als persoon, wat jouw talenten zijn én hoe jij jezelf kunt zijn zodat jij het verschil kunt maken voor onze stad en dorpen!   

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal. 


Aanbod

Onze arbeidsvoorwaarden

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw kwaliteiten. De gemeente Roosendaal kiest bewust voor medewerkers die regie nemen over hun eigen ontwikkeling. Uiteraard faciliteren we je daarbij door middel van een persoonlijk ontwikkelbudget. Onze flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zorgen voor een goede balans tussen werk en privé. Uiteraard ontvang je een thuiswerkvergoeding en op de dagen dat je naar het HUIS van Roosendaal komt een woon-werkverkeer vergoeding. Je krijgt van ons een mobiele telefoon en een laptop. Verder ontvang je elke maand een individueel keuzebudget (17,05% van je maandsalaris) dat je kunt laten uitbetalen of bijvoorbeeld kunt inzetten voor extra vrije dagen. De functie is ingedeeld in functieschaal 10. Dit betekent een maximaal brutosalaris van € 5.247,- per maand (excl. Individueel keuzebudget) bij een 36-urige werkweek.  

Inlichtingen

Voor meer informatie over de functie, de gemeentelijke organisatie of de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met:

  • Trudy Muurmans (HR | Rcruitment): 06-25433989
  • Maurice den Hartog, Arbeidsmarktspecialist a.i. 06-46700806

Neem vooral ook eens een kijkje op onze website via www.roosendaal.nl/werken-voor-roosendaalBenieuwd naar onze ambities? Kijk op www.roosendaal.nl bij het collegeprogramma . 


Sollicitatie

Heb je interesse? Reageer dan zo snel mogelijk door een motivatiebrief en cv in te sturen via de optie “solliciteer”. Acquisitie stellen wij niet op prijs. 

De vacature sluit zodra we de juiste kandidaat hebben gevonden.

 

Delen: